Eten en koken > Internationale keuken > koshep voedsel > ? Waarom zijn christenen toegestaan ​​om varkensvlees te eten en joden zijn niet

? Waarom zijn christenen toegestaan ​​om varkensvlees te eten en joden zijn niet

 
? Waarom zijn christenen toegestaan ​​om varkensvlees te eten en joden zijn niet
Bijbels spreken, niemand is om te eten 'onreine' voedsel dat varkensvlees bevat - geen jood, christen, moslim, hindoe, enz. De wet van schone /onrein vlees aka het dieet wetten werden gegeven aan de Hebreeën, die waren een voorbeeld voor de hele wereld uiteindelijk leert de hele mensheid aan de wetten van God en niet de mens volgen
Peter's visie in Handelingen 10:. 9-16 wordt vaak gebruikt als de belangrijkste argument voor de intrekking van de spijswetten. Maar lees in context en in zijn geheel, Peter's visie was voor het toestaan ​​van heidenen in de Kerk van God en had helemaal niets te maken met de spijswetten. Het was Rome, die deze wet officieel veranderd als te verschijnen 'minder joodse' in praktijken, maar de Bijbel is nooit veranderd in een van beide Testament. Jezus, de apostelen na Zijn hemelvaart terug naar de Vader, en de vroege Kerk discipelen al gehouden aan de spijswetten zo veel 'christenen' nog steeds doen hoewel de meerderheid niet voldoen aan hen.
Jezus is niet gekomen om een ​​enkele letter of teken in de wet van God (zie Matteüs 5: 17-19) te wijzigen. Hij kwam om ons te geven zijn volledige intenties die de spirituele aspecten ervan omvatten (zie een goede uitleg van deze in Mattheüs hoofdstuk 5 tot en met 7). De spijswetten nog steeds van kracht als de andere geboden van God voor alle mensen die de sabbatsrust begint vrijdag zonsondergang tot zaterdag zonsondergang en geen andere dag (met uitzondering van de 7 jaarlijkse Festivals includes /Holy Days volksmond High Sabbatten vallen op verschillende dagen per jaar). 1 persoon vonden dit artikel nuttig Was dit antwoord nuttig? Ja Enigszins Nee, bedankt voor de feedback! Deskundig antwoord door Prioktan 918 Confidence stemt 43.7K Ik heb verschillende universitaire cursussen over het jodendom als levende genomen als een Jood. De algemene bron wordt gebruikt in het Christendom aan de oudtestamentische wet in te trekken met betrekking tot de wetten van Kashrut is de Vision ofPeter, besproken in Handelingen van de Apostelen 10: 9-16 (zie hieronder). TheVision van Peter wordt gezien als een rechtvaardiging dat alle dieren areclean voor christenen. De tweede bron is dat Jezus gedebatteerd metde Farizeeën over de vraag of het wassen was vereiste voor het eten inMatthew 15: 1-20 (relevante uittreksels hieronder). Hij beweerde dat "whatgoes in niet verontreinigen", die impliciet ontkent de waarden ofkashrut evenals wassen. Er is vaak de algemene "regel" datde Nieuwe Verbond vervangen het Oude Verbond. Echter, de regel isslipshod omdat het geldt alleen wanneer het handig is dat de OldCovenant worden vervangen en wordt niet consequent toegepast.
Echter, deze direct in tegenspraak met Jezus tijdens zijn leven als Jesusdid houden kosher. Het sterkste bewijs hiervan is een indirectproof. In het evangelie van Johannes 08:46, Jezus vraagt: "Kan een van youprove me schuldig aan de zonde Als ik de waarheid vertel, waarom niet me youbelieve?" Als hij niet was geweest houden kosher, zou dit voor de hand liggende havebeen en zijn joodse tegenstanders zou hem hebben verteld dat hewas niet houden van koosjer. Dit is in tegenspraak ook de beroemde lijn van Mattheüs 5: 17-19 (zie hieronder), toen Jezus maakt duidelijk dat alle thelaws zijn te volgen
Relevant Nieuwe Testament Verses
Matteüs 5: 17-19.: ( NIV):. 17 "Donot denk dat ik gekomen ben om de wet of de Profeten af ​​te schaffen Ihave niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen 18 Want voorwaar ik zeg u, totdat de hemel en de earthdisappear, niet de kleinste letter, niet in het minst slag van een pen, zullen op welke wijze dan verdwijnen uit de wet tot alles isaccomplished. 19 dus iedereen whosets opzij één van de minst van deze commando's en leert othersaccordingly zal heten in het koninkrijk der hemelen, butwhoever praktijken en leert, die zal worden riep greatin het koninkrijk der hemelen "
Mattheüs 15:. 1-2, 10-11, 17-20: (NBG): 1 Toen sommige Farizeeën en leraars der wet cameto Jezus uit Jeruzalem en vroeg: 2 "Waarom uw leerlingen breken de traditie van de oudsten? Theydon't hun handen wassen voordat ze eten!" ... 10 Jezus riep thecrowd naar hem toe en zei: 'Luister en te begrijpen. 11 Wat gaat er in de mond van iemand niet defilethem, maar wat er uit hun mond, dat is wat defilesthem. "... 17" Zien jullie niet dat alles wat entersthe mond gaat in de maag en vervolgens uit het lichaam? 18 maar de dingen die uit de mond aperson komen uit het hart komen en deze verontreinigen them.19 Want uit het hart komen evilthoughts-moord, overspel, ontucht, diefstal, falsetestimony, laster. 20 Dit zijn whatdefile een persoon; maar het eten met ongewassen handen niet defilethem "
Handelingen 10:. 9-16: (NBG): 9 Aboutnoon de volgende dag als ze waren op hun reis andapproaching de stad, ging Peter op het dak om te bidden 0,10 hij werd hongerig en wantedsomething om te eten, en terwijl de maaltijd werd voorbereid, fellinto hij een trance. 11 hij zag de hemel openedand iets als een groot vel wezen laten down to earth door itsfour hoeken. 12 het bevatte alle kindsof viervoetige dieren, maar ook reptielen en vogels. 13 Toen vertelde een stem hem: "Sta op, Peter. Dood andeat. "14" Zeker niet, Heer! 'Peterreplied. "Ik heb nooit iets onzuiver of onrein gegeten." 15 De stem sprak tot hem een ​​secondtime, "Doe niets onrein wat God gereinigd heeft noemen." 16 Dit gebeurde drie keer, werd andimmediately het laken terug genomen naar de hemel. was dit antwoord nuttig? Ja Enigszins Nee, bedankt voor de feedback!
bewerken antwoord door Dan Galilea vertrouwen stemt 32.7K ik ben een Joods-Amerikaanse rabbijn leven in Israël. Mijn belangrijkste vaardigheid is in het jodendom, met inbegrip van de details van de Bijbel, Talmud, de Joodse wet en de vooruitzichten. Veel Joodse mensen eten koosjer voedsel. een varken wordt niet beschouwd als akosher dier. voor een dier om kosjer zijn het moet splithooves te hebben en in staat zijn om zijn eigen herkauwen (Deuteronomium ch.14) .Hoewel een varken hoeven heeft gesplitst, kunnen ze niet kauwen hun eigen cud.Additional Commentaar: niet alle christenen varkensvlees eten als ze blijven de DietaryRules vinden in de wet van God te volgen. Het zou eerlijk zijn, echter, om de meerderheid van de christenen statethat deze regels niet volgen als theyhave uitgelegd dat ze niet meer nodig zijn.
Copyright © Eten en koken https://www.eten.science All Rights Reserved